Evropska pešpot E6 Slovenija

Opisujem svoja doživetja po evropski pešpoti e6 v Sloveniji.

Monday, December 04, 2006

POHOD PREDGOZD (SELO PRI ROBU) - MARKOVEC (STARI TRG PRI LOŽU)
Iz križišča slovenskih evropskih pešpoti E6 in E7 v Predgozdu smo že v zgodnjih jutranjih urah, ko se je komaj zdanilo nadaljevali pot proti Novi vasi na Blokah in dalje proti Markovecu v bližini Starega trga pri Ložu.

Pot nas je najprej vodila proti Mohorju in Boštetju po makedamski oz. asfaltni cesti. Ves čas ob poti so bili postavljeni rimski miljniki, ki so bili narejeni iz pokončnih lesenih debel. V rimskih časih je na teh mestih potekal 3 obrambni rimski zid. Pred časom so ustanovili društvo, ki se ukvarja z rimskimi časi in v teh krajih prirejajo na jesen rimske dneve ali nekaj podobnega. Takrat kuhajo jedi po rimskih receptih, za otroke prirejajo rimske igre, prikazujejo animacije življenja v rimskih časih ipd. Po takih poteh smo hodili do mesta, kjer sta se ločili E6 in E7 pot. E6 je zavila ostro levo navzdol v gozd, medtem ko se je E7 nadaljevala po makedamu do Velikih Lašč.

Zopet smo bili v gozdu, če se malo pošalim, smo šli po medvedjih stopinjah. Ko smo zopet prišli na plano, smo začutili veter, ki je tega dne pihal po notranjsih krajih. Šlo je za pravi zimski veter, ki gre skozi kosti. Nebo je bilo oblačno in prav lahko bi padal tudi dež, kar pa se tega dne ni zgodilo. Občasno je samo rahlo rosilo.
Nadaljevali smo pot po asfaltu, nekaj po makedamu, skozi vas Lužarje, Strmica proti Mramorovo. Malo pred vasjo je Tone našel delno obdelan kos lesa, iz katerega naj bi naredili leseno žlico. Tone ga je z velikim veseljem pobral in shranil v nahrbtnik, saj si je že celo pot želel tak predmet. Dogodek pa smo zabeležili tudi na "filmski trak". V tej vasi smo iskali tudi žig e6 poti, a nam je povedal domačin, ki je pripravljal drva za zimo, da v hiši, kjer naj bi hranili žig, ni nikogar že 10 let.

Brez vtisa štemplja Mramorovo smo odšli naprej proti značilni bloški pokrajini: obširni travniki z nizko rjavo travo v pozno jesenskem času, pasovi iglastih gozdov, nizko grmičovje kot je brin, manjši potoki s tekočo vodo in močvirja. Skozi tako pokrajino smo hodili kakšno uro ali več, ko smo končno prišli do Bloškega jezera. To jezero ima urejeno betonsko obalo, klopce, igrala na obali za otroke. Tistega dne pa je v vodi plavalo nekaj rac. Ko smo opazili vikende po bregovih nad cesto, cerkev z maketo v bajarčku pred njo in nekaj kmečkih hiš čez cesto, smo ugotovili, da smo v Volčjem. Nižje naprej smo prišli do ograde, kjer so se pasli konji. Najprej je Tone pobažal enega od konj. Miha pa je konje pogostil z jabolkom. To je videl tudi gospodar, ki nam je prinesel v majhnik kozarčkih slivovko kot nagrado za prijaznost do njegovih konj.

Nadaljevali smo pot proti Novi vasi, največji naselbini na bloški planoti. Če smo prej v ogradi videli 3 konje, smo sedaj prišli do ranča, kjer se je paslo večje število konj in ovac skupaj. Ravno takrat sta jih hranila s senom mlada punca in fant, verjetno njihova lasntika. Potem je pa šla pot samo še navzdol v Novo Vas. Nova vas je veliko naselje s številnimi hišami. Šli smo tudi mimo tovarne Novolit, gostilne, trgovin in tudi dveh vodnjakov, eden je bil manjši, drugi pa večji. Tone je povedal legendo, ko so Italijani izvajali loško ofenziov, so njihovi konji popili vodo iz vodnjaka v nekaj minutah zaradi velike žeje.

Skozi vas Faro, ki je nekaj sto metrov oddaljena od Nove vasi, smo odšli proti Matuljam, vasi, ki smo jo lahko videli z očmi že iz Fare. Vas je bila postavljena pod mogočnim hribom, do katere smo prišli po asfaltni cesti po približno 1 uri. Med potjo pa sem sam pri sebi in nekajkrat tudi na glas obujal spomine, kako je bilo na Bloških tekih, na katerih sem nastopil dvakrat.
V vasi Metulje smo slekli anorake ipd., ker sedaj smo morali v breg, baje po rimski poti. Medtem časom, ko smo se pripravljali, se nam je pridružil mlad fant, star okoli 11 let, katerega je zanimalo, od kod prihajamo, kam gremo. Govor pa je bil tudi o medvedih, za katere je fantič dejal, da so hudi in da jih je že videl njegov oče.

Sedaj je bilo potrebno 2 ure hoditik po gozdu gor in dol, nekaj časa po makedamu, nekaj časa po gozdni poti, dokler nismo prišli do resnično široke makedamske ceste, ki je šla proti Loškemu potoku. Po tej cesti smo se spuščali slabo uro, da smo prišli na obrobje gozda in zagledali gostilno Mlakar v Markovecu. Čez travnike smo šli do gostilne, kjer smo imeli kosilo. Avtobus smo čakal pred hišo že nekaj minut prej, da nam ne bi bilo potreno hoditi peš v stari trg. Vse je šlo po načrtu, ko je prišel avtobus mimo nas, je na našo prošnjo zaustavil "konje, nas vzel v avtobus in peljal do Ljubljane.

Za konec mojih prvih pohodov po slovenskem delu E6-lahko to pot še kdaj ponovim- lahko povem, da je trasa dobro markirana, na poti je v glavnem dovolj prenočišč z redkimi izjemami, lahko se pride tudi do hrane in pijače, če imamo potrebo. Glede na to, da nisem
srečal v 13 dnevni hoje po e6 nobenega popotnika po E6, lahko postavim hipotezo, da hodi po tej trasi bolj malo popotnikov, kar pa je mogoče škoda glede na pestrost, ki jo nudi ta dolga obhodnica v Sloveniji. Će navedem podatek, ki sem ga slišal od domačina v Volčjem: do leta 1996 je šlo mimo njegove hiše vsak mesec 30 ljudi. V letu 2006 in nazaj do prej omenjenega leta, pa jih gre vsak mesec le še 6 evropohodnikov.

6 Comments:

At 2:55 AM, Blogger Krapi said...

Pohod od Grosuplja do Strunjana ob 15. obletnici Slovenije

Kdor hodi je vedno pred časom,.
Kdor hodi po evropskih pešpoteh, je nekaj desetletij pred časom.
Kdor hodi po slovenskem delu dveh evropskih pešpoti, je že četrt stoletja pred časom.
In ta čas je vedno zdaj.

1.dan: Grosuplje – Boštetje
Ob 7:00 smo se dobili pri Maretu od koder smo okoli 7:15 krenili proti Grosuplju. Tam so se po kratkem postanku v trgovini in lekarni začele zanimive inu utrujajoče avanture. Pohod smo začeli ob 7:45 in po začetnem iskanju poti hitro našli začetek današnje 28 km dolge etape. Od Grosuplja smo po, za zgodnjo uro, močnem soncu ubrali pot preko travnikov proti Spodnji Slivnici od koder smo korak usmerili naprej proti cerkvici Sv. Nikolaja, ki je obdana z najbolj ohranjenim taborskim obzidjem v Sloveniji, ki pa je bilo na žalost zaklenjeno. Po kratkem postanku smo krenili najprej mimo Županove jame od tam pa do Velikih Lipljen ter navzgor proti Malemu Ločniku kjer je izvir. Od tod dalje so bili postanki zaradi vročine ter kasneje izčrpanosti dokaj pogosti. Pot je vodila še mimo Bajdinškega potoka s svojimi slapovi nato pa čez Turjak – Mali Osolnik – Veliki Osolnik – Laze – Osredek – Centa – Pečki – Strletje – Mački – Predgozd. V Predgozdu je tudi se tudi križata E6 in E7 na svoji poti skozi Slovenijo, tam smo imeli tudi najdaljši postanek dne nato pa smo le še »podaljšali« do Boštetij, kjer smo si pri prijaznem kmetu zagotovili senik ter si skuhali večerjo v mislih pa smo že imeli naslednji dan ter vstajanje ob 6:00.

2.dan: Boštetje – grad Snežnik
Po dogovoru smo se zbudili ob 6:00 vendar pa smo šele 45 minut kasneje začeli svojo pot proti sprva neznanemu cilju. Nekje na poti do Nove vasi smo sicer zašli iz idealne poti vendar pa smo se hitro znašli tako da, smo bili že okoli 9:30 v 13km oddaljeni Novi vasi kjer smo nakupili za malico. Pri prijazni gospe pa smo dobili uradni žig E6. Ta nas je naprej vodila čez Metulje in edini vzpon na današnjem sporedu. Na drugi strani smo si v Knežji njivi pošteno odpočili in nato zopet odrinili naprej proti Staremu trgu kjer smo nakupili hrano za naslednji dan. Cilj smo si zastavili v 5km oddaljeni Šmarati, ker pa tam nismo dobili senika nam je izredno prijazni vodnik po gradu Snežnik odstopil kar kiosk, ki je drugače namenjen Okrepčevalnici. Tam smo doživeli tudi obisk Maretovih staršev, ki sta nas založila z svežim kruhom in ostalimi malenkostmi, Zalo pa sta odrešila nekaj odvečnih gramov.

3.dan: grad Snežnik – Sviščaki
Budilka je zopet zvonila ob 6:00 vendar pa se je danes vstajanje zavleklo kar do 7:30, saj je bilo treba še pomiti posodo od prejšnjega dne. Po tem nujnem opravilu smo še nekaj časa iskali pot nato pa smo pogumno krenili proti 4 ure oddaljenem Mašunu, kamor smo prispeli okoli poldneva. Že kakšne četrt ure kasneje pa smo krenili Snežniku naproti, do vrha pa nas je čakalo še 800 metrov višinske razlike. Na sam vrh smo stopili ob 16:00 nanj pa smo prispeli čez Mali Snežnik. Po obveznem fotografiranju in počitku smo krenili proti Sviščakom, še prej pa smo se pozabavali s SNEGOM(!!!), ki ga je še kar veliko ostalo. Do Planinskega doma na Sviščakih smo prispeli ob 18:00 tam pa smo tudi kulturno povečerjali. Sicer pa je pot že vse trdi dni zelo dobro označena, vseeno pa sta vodnik in karta zelo koristna.

4.dan: Sviščaki – Pregarje
Kot je že v navadi smo vstali ob 6:00 ter pozajtrkovali nato pa smo po kratkem pogovoru z lovcem Silvom, ki nam je priporočil domačijo Bubec, ob 7:10 krenili navzdol do Ilirske Bistrice, do katere smo prišli preko Kozleka(997m) vmes pa smo še v enem koraku iz bukovega gozda prestopili v svet bora. Ura je kazala poldne, ko smo v največji vročini zasedli Mercator v Ilirski Bistrici, kjer smo se osvežili, kasneje pa smo se, za daljši počitek premestili v prijetno senco vrh hriba Svobode. Ob 14:00 smo se le zmigali dalje vendar le do kmetije Bubec, kjer so nam izredno, zaradi priporočila gospoda Silva, spekli tri odlične postrvi(Madronič se le s težavo kosa z njimi). Četrt pred peto smo počasi a vztrajno začeli zadnji del poti proti Pregarjam katere začetek je tekel zložno navzgor ob potoku Posrtev nato pa je pri domačiji Dekleva zavila strmo navzgor v dvesto metrski vzpon proti Pregarjam v samem osrčju Brkinov. Tam smo se namestili kar v parkec na koncu vasi obiskala psa sta nas tudi prijetna ter čila 73-letna domačinka, s katero smo imeli zanimiv pogovor, ter kasneje še lokalni psiček.

5.dan: Pregarje – Hrastovlje
Ob 6:00 smo se navkljub oblačnemu večeru dan prej prebudili v prelepo sončno jutro. Po zajtrku oz. ob 6:50 smo krenili naprej po poti, ki je bila kot vedno speljana gor in dol tako, da smo se že zgodaj zavedeli, da bo to še zelo težak dan. Vseeno pa je nasmehe na naše obraze privabila vas Ritomeče. Na malo slabše označeni poti kot prejšnje dni smo sicer nekajkrat zašli iz idealne poti, vendar pa le dvakrat, pod Slavnikom ter pred Podpečjo, bolj občutno. Doživeli smo tudi novo prijetno izkušnjo v vasi Skadanščina, kjer smo poklepetali s starejšim lokalnim parom pri njima pa smo dobili tudi baterije ter vodo. Dan smo povsem izmučeni zaključili v Hrastovljah na odlični večerji v gostilni Švab, Mare pa je zvečer tudi postavil svoj sicer odvečni šotor.

6.dan: Hrastovlje – Strunjan:
Zaradi pričakovane primorske pripeke smo se prebudili že ob 5:30 na pot pa smo krenili ob 6:10. Kljub zgodnji jutranji uri pa je sonce že prav močno pripekalo. Najprej smo se dvignili v nekdaj utrjeno vasico Kubed nato pa smo nadaljevali pot proti Kocjančičam kjer smo bili primorani začasno prekiniti našo pot. Zali se je namreč nek pes ni mogel upreti ter jo je malo preveč od blizu »povohal«. Po prisilnem postanku v Kopru, kjer so Zalo hitro oskrbeli smo pot nadaljevali v Marezigah. Od tam smo hodili po širokih slemenih vse do Baredov kjer smo zavili navzdol proti morju. Ob hoji skozi Jagodje, kjer nam je zmanjkalo karte, smo vsi že vohali morje vendar pa je bila do konca še kakšna urica hoje po klifu. Pri zdravilišču Strunjan pa nas je pričakal končni kamen E6-SLO, ki smo se ga vsi razveselili. Nato je Mare odšel nazaj domov jaz in Zala pa sva še en dan ostala v Izoli.

At 2:57 AM, Blogger Krapi said...

tole je dnevnik našega pohoda po E6 od Grosuplja do Strunjana...

če imaš kašne informacije oz. izkušnje o E7 in/ali ostalih zanimivih evropskih pešpoteh se zelo toplo priporočam, iščemo namreč ideje za letošnji pohod.

At 3:04 AM, Blogger Krapi said...

aja ups, še slikce bi te mogoče zanimale:

At 1:43 PM, Blogger Črtomir Praprotnik, dr. vet. med. said...

Hej, psička z NOve vasi je moja Šelti. Hvala, da si jo uvrstil med slikce.
Že kakih 20 let nazaj smo tudi mi hodili po pešpoti. Bloški del je res med najlepšimi.
Pozdrav,
ČRT

At 2:03 AM, Anonymous Anonymous said...

a383來看看唷!
搬家服務地區如下:石門搬家公司,三芝搬家公司,八里搬家公司,林口搬家公司,五股搬家公司,蘆洲搬家公司,,泰山搬家公司,新莊搬家公司,鶯歌搬家公司,樹林搬家公司,板橋搬家公司,土城搬家公司,三峽搬家公司,烏來搬家公司,石碇搬家公司,深坑搬家公司,汐止搬家公司,萬里搬家公司,金山搬家公司,平溪搬家公司,雙溪搬家公司,貢寮搬家公司,桃園搬家公司,新屋搬家公司,淡水搬家公司,中和搬家公司,永和搬家公司,三重搬家公司,新店搬家公司

真煩

At 6:08 AM, Blogger baileenacey said...

Harrah's Cherokee Casino - KTH - Mississippi Tourism
Harrah's Cherokee 공주 출장마사지 Casino Hotel 안동 출장마사지 is located in the mountains on the banks of the Potomac and 동해 출장마사지 is 광명 출장샵 close to Harrah's Cherokee Casino and is 강릉 출장샵